Anchor link, zwany też kotwicą lub zakotwiczeniem linku, to specjalny tekst, który opisuje odnośnik. Służy zarówno ludziom, jak i robotom indeksującym, informując o zawartości, do której przekierowuje. Może mieć duże znaczenie dla pozycjonowania witryny, ale rządzi się też swoimi prawami. Oto najważniejsze informacje, które warto wiedzieć o tzw. anchorach.
Czym jest anchor link?
Anchor link składa się z tekstu i adresu, czyli linku przekierowującego w wybrane miejsce w sieci Internet. Dzięki takiej konstrukcji na stronach internetowych nie trzeba wklejać skomplikowanych odnośników, gdyż są one zaszyte w wybranym tekście. Anchor tekst jest zazwyczaj wyróżniony pogrubieniem i/lub innym kolorem tekstu. Dzięki temu łatwo go rozpoznać.Anchor link może być przekierowaniem do wybranej podstrony.
Anchor linki zaszyte w tekście mogą też mieć inne zadanie. Nie muszą nawet przenosić do innej strony internetowej. Ich kliknięcie może np. wywołać pobieranie pliku, uruchomienie programu pocztowego w celu napisania e-maila pod konkretny adres lub przeniesienia do innej sekcji podstrony.
Najważniejsze funkcje anchor linków
Anchor linki pełnią kilka ważnych funkcji. To przede wszystkim ułatwienie dla użytkowników stron internetowych. Dzięki nim witryny wyglądają schludniej, są bardziej intuicyjne i w łatwy sposób przenoszą do innych treści, poprawiając nawigację. Często też zachęcają do wykonania danej akcji i są wskazówką dla internautów.
To również bardzo istotna informacja dla robotów indeksujących. Umożliwiają one odnalezienie się algorytmom pozycjonującym w strukturze witryny i za pomocą słów kluczowych informują, co dokładnie zawiera odnośnik.
Anchor linki są więc bardzo chętnie wykorzystywane do linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, które poprawia pozycję witryny w wyszukiwarkach. Oczywiście to tylko jedna z wielu składowych skutecznego pozycjonowania, lecz nie warto jej pomijać.
Jeśli szukasz innych porad kliknij tutaj