Konfiguracja skanowania sieciowego drukarek Ricoch i Konica Minolta

Konfiguracja skanowania sieciowego drukarek Ricoh, KONICAMIINOLTA

Ze względu na częsty ostatnimi czasy problem z konfiguracją starszych „dużych” urządzeń drukujących i skanujących sieciowo takich jak np. urządzenia firmy Ricoch lub Konica Minolta  używających do komunikacji protokołu SMB 1.0 postanowiłem w kilku krokach przedstawić sposób konfiguracji tych urządzeń tak by skany przesyłane były sieciowo na konkretne komputery.

 

1. Po pierwsze:

  1. Sprawdzamy, że używany profil sieciowy został ustawiony na „Prywatny” w tym celu:
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę sieci w pasku zadań.
  • Rozwiń opcje „ETHERNET”.
  • Ustaw Typ profilu na Sieć prywatna
  • Zamknij okno ustawień
  1. w przypadku korzystania z antywirusa innego niż Windows Defender oprogramowania antywirusowego należy odblokować ruch sieciowy dla naszej drukarki
  2. w przypadku starszych modeli urządzeń Ricoh wymagane jest włączenie obsługi protokołu SMB 1.0 („Panel sterowania” > „Programy i funkcje” > „Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows”)

2.Tworzymy konto „skaner”

  • przywołujemy polecenie „Uruchamianie” kombinacją klawiszy „Win” + „r” (oznaczone poniżej)
  • w otwartym oknie „Uruchamianie” wpisujemy „cmd” (NIE klikamy „OK”)
  • naciskamy kombinację klawiszy „Ctrl + Shift + Enter” (oznaczone poniżej)
  • w oknie, które pojawi się na ekranie wybieramy „Tak”
  • w nowym oknie (widoczne poniżej, komendy już wprowadzone) wpisujemy:

net user skaner skaner /add

(potwierdzamy klawiszem „Enter” (poprawnie wprowadzona komenda zostanie potwierdzona wpisem „Polecenie zostało wykonane pomyślnie”))

wmic useraccount where „name=’skaner’” set passwordexpires=false

(potwierdzamy klawiszem „Enter” (poprawnie wprowadzona komenda zostanie potwierdzona wpisem „Property(s) update successful”) i zamykamy okno)

3.Tworzymy i udostępnianiamy katalog „skaner”

  • tworzymy nowy katalog o nazwie np. skaner, klikamy na nim prawym przyciskiem myszy i wybieramy „Właściwości”
  • przechodzimy do zakładki „Zabezpieczenia” i klikamy „Edytuj…”
  • klikamy „Dodaj…”
  • w polu „Wprowadź nazwy…” wpisujemy „skaner” i klikamy „OK”
  • zaznaczamy pole „Zezwalaj” w wierszu „Modyfikacja” i klikamy „OK”
  • przechodzimy do zakładki „Udostępnianie” i klikamy „Udostępnianie zaawansowane…”
  • zaznaczamy pole „Udostępnij ten folder” i klikamy „Uprawnienia”
  • klikamy „Dodaj…”
  • w polu „Wprowadź nazwy…” wpisujemy „skaner” i klikamy „OK”
  • zaznaczamy pole „Zezwalaj” w wierszu „Zmiana” i klikamy „OK”
  • klikamy „OK”
  • zaznaczamy i kopiujemy (kombinacją Ctrl + C lub z menu pod prawym przyciskiem myszy) wpis widoczny poniżej „Ścieżka sieciowa”

4.Tworzymy wpis w książce adresowej kserokopiarki

  • odczytujemy z panelu dotykowego kserokopiarki adres IP urządzenia (zaznaczony poniżej)
  • wpisujemy odczytany adres IP w polu wyszukiwania kserokopiarki i naciskamy „Enter”
  • na nowo otwartej stronie, w prawym górnym rogu, klikamy „Logowanie”
  • w polu „Nazwa logowania użytkownika” wprowadzamy „admin”, pole „Hasło logowania” pozostawiamy puste, klikamy „Logowanie” (domyślne hasło dla użytkownika Admin)
  • wybieramy „Zarządzanie urządzeniem” i klikamy na „Książka adresowa” (w przypadku niektórych urządzeń „Książka adresowa” będzie widoczna bezpośrednio przy lewej krawędzi ekranu)
  • wybieramy „Ręczne wprowadzanie” i klikamy „Dodaj użytkownika” (w przypadku niektórych urządzeń pole „Ręczne wprowadzanie” nie będzie widoczne, wtedy klikamy bezpośrednio na „Dodaj użytkownika”)
  • wypełniamy lub zmieniamy następujące pola:
  • „Nazwa” i „Nazwa na przycisku” (np. imię, nazwisko itp.)
  • „Autoryzacja folderu” (zaznaczamy „Poniżej określ inne informacje autoryzacji”)
    • „Nazwa logowania użytkownika” (wprowadzamy „skaner”)
    • „Hasło logowania” (klikamy „Zmień” i wprowadzamy „skaner”)
    • „Ścieżka” (tu wklejamy skopiowaną wcześniej lokalizację katalogu („Tworzenie i udostępnianie katalogu”)

 klikami „OK”, nowy użytkownik zostaje dodany do listy

 

Zobacz podobne: