Konfiguracja skanowania sieciowego drukarek Ricoh, KONICAMIINOLTA
Ze względu na częsty ostatnimi czasy problem z konfiguracją starszych „dużych” urządzeń drukujących i skanujących sieciowo takich jak np. urządzenia firmy Ricoch lub Konica Minolta używających do komunikacji protokołu SMB 1.0 postanowiłem w kilku krokach przedstawić sposób konfiguracji tych urządzeń tak by skany przesyłane były sieciowo na konkretne komputery.
1. Po pierwsze:
- Sprawdzamy, że używany profil sieciowy został ustawiony na „Prywatny” w tym celu:

- Kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę sieci w pasku zadań.
- Rozwiń opcje „ETHERNET”.
- Ustaw Typ profilu na Sieć prywatna
- Zamknij okno ustawień

- w przypadku korzystania z antywirusa innego niż Windows Defender oprogramowania antywirusowego należy odblokować ruch sieciowy dla naszej drukarki
- w przypadku starszych modeli urządzeń Ricoh wymagane jest włączenie obsługi protokołu SMB 1.0 („Panel sterowania” > „Programy i funkcje” > „Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows”)
2.Tworzymy konto „skaner”
- przywołujemy polecenie „Uruchamianie” kombinacją klawiszy „Win” + „r” (oznaczone poniżej)
- w otwartym oknie „Uruchamianie” wpisujemy „cmd” (NIE klikamy „OK”)
- naciskamy kombinację klawiszy „Ctrl + Shift + Enter” (oznaczone poniżej)
- w oknie, które pojawi się na ekranie wybieramy „Tak”
- w nowym oknie (widoczne poniżej, komendy już wprowadzone) wpisujemy:
net user skaner skaner /add
(potwierdzamy klawiszem „Enter” (poprawnie wprowadzona komenda zostanie potwierdzona wpisem „Polecenie zostało wykonane pomyślnie”))
3.Tworzymy i udostępnianiamy katalog „skaner”
- tworzymy nowy katalog o nazwie np. skaner, klikamy na nim prawym przyciskiem myszy i wybieramy „Właściwości”
- przechodzimy do zakładki „Zabezpieczenia” i klikamy „Edytuj…”
- klikamy „Dodaj…”
- w polu „Wprowadź nazwy…” wpisujemy „skaner” i klikamy „OK”
- zaznaczamy pole „Zezwalaj” w wierszu „Modyfikacja” i klikamy „OK”
- przechodzimy do zakładki „Udostępnianie” i klikamy „Udostępnianie zaawansowane…”
- zaznaczamy pole „Udostępnij ten folder” i klikamy „Uprawnienia”
- klikamy „Dodaj…”
- w polu „Wprowadź nazwy…” wpisujemy „skaner” i klikamy „OK”
- zaznaczamy pole „Zezwalaj” w wierszu „Zmiana” i klikamy „OK”
- klikamy „OK”
- zaznaczamy i kopiujemy (kombinacją Ctrl + C lub z menu pod prawym przyciskiem myszy) wpis widoczny poniżej „Ścieżka sieciowa”
4.Tworzymy wpis w książce adresowej kserokopiarki
- odczytujemy z panelu dotykowego kserokopiarki adres IP urządzenia (zaznaczony poniżej)
- wpisujemy odczytany adres IP w polu wyszukiwania kserokopiarki i naciskamy „Enter”
- na nowo otwartej stronie, w prawym górnym rogu, klikamy „Logowanie”
- w polu „Nazwa logowania użytkownika” wprowadzamy „admin”, pole „Hasło logowania” pozostawiamy puste, klikamy „Logowanie” (domyślne hasło dla użytkownika Admin)
- wybieramy „Zarządzanie urządzeniem” i klikamy na „Książka adresowa” (w przypadku niektórych urządzeń „Książka adresowa” będzie widoczna bezpośrednio przy lewej krawędzi ekranu)
- wybieramy „Ręczne wprowadzanie” i klikamy „Dodaj użytkownika” (w przypadku niektórych urządzeń pole „Ręczne wprowadzanie” nie będzie widoczne, wtedy klikamy bezpośrednio na „Dodaj użytkownika”)
- wypełniamy lub zmieniamy następujące pola:
- „Nazwa” i „Nazwa na przycisku” (np. imię, nazwisko itp.)
- „Autoryzacja folderu” (zaznaczamy „Poniżej określ inne informacje autoryzacji”)
- „Nazwa logowania użytkownika” (wprowadzamy „skaner”)
- „Hasło logowania” (klikamy „Zmień” i wprowadzamy „skaner”)
- „Ścieżka” (tu wklejamy skopiowaną wcześniej lokalizację katalogu („Tworzenie i udostępnianie katalogu”)
klikami „OK”, nowy użytkownik zostaje dodany do listy